Λεφτά υπάρχουν: Ενοίκιο 25.000 ευρώ για το ΚΕΠ του Δήμου Αθηναίων στο Σύνταγμα

         Αν και υπήρχε η δυνατότητα μετακόμισης, εδώ και ενάμιση χρόνο, οι υπηρεσίες συνεχίζουν και λειτουργούν στο ίδιο -πανάκριβο- κτίριο                                                                                                                                  a51fc-0edf7582b64947d17724361555887626                                                                                                                                                                                   «Πρόστιμο» 250.000 ευρώ έως τώρα και 17.000 ευρώ το μήνα για άγνωστο χρονικό διάστημα στο μέλλον καλούνται να πληρώσουν οι δημότες της Αθήνας επειδή ο Δήμος δεν κατάφερε εδώ και ενάμιση χρόνο να μετακομίσει το ΚΕΠ του Συντάγματος από το κτίριο όπου σήμερα στεγάζεται με το διόλου ευκαταφρόνητο μίσθωμα των 25.000 μηνιαίως.
Η ιστορία που περιγράφεται παρακάτω αποτελεί πραγματική «επιτομή παραλογισμού» για το πώς γίνεται η διαχείριση του δημόσιου χρήματος ακόμη και σε εποχές όπου περικόπτονται δαπάνες…

για τα φάρμακα των χρονίως πασχόντων. Το χειρότερο; Οτι ο Δήμος Αθηναίων δεν θέλησε καν να γίνει μια συζήτηση και να αποδοθούν ευθύνες για την αναποτελεσματικότητα με την οποία λειτουργούν οι υπηρεσίες του… Ακόμη και αν αφορούν μια υπηρεσία που στεγάζεται σε απόσταση αναπνοής από τη Βουλή, στη γωνία των οδών Αμαλίας και Οθωνος στην Πλατεία Συντάγματος.
1. Οπως γνωρίζουν χιλιάδες πολίτες που μπορεί να έχουν περάσει από εδώ για κάποια υπόθεσή τους, στο ισόγειο της παραπάνω γωνίας φιλοξενείται από τον Ιούνιο του 2001 Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Ηταν το πρώτο ΚΕΠ που λειτούργησε πανελλαδικά εγκαινιάζοντας έναν θεσμό ο οποίος έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των συναλλασσομένων με δημόσιες υπηρεσίες καθώς περιόρισε την ταλαιπωρία των μετακινήσεων «από τον Αννα στον Καϊάφα».
2. Το κτίριο αυτό βρίσκεται σε ένα από τα πλέον κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας και είναι λογικό να καταβάλλεται σημαντικό μίσθωμα. Στην εποχή της… ευμάρειας ελάχιστοι ασχολούνταν με το ύψος του ενοικίου αλλά όταν επήλθε η κρίση, το Δημόσιο αποφάσισε επιτέλους να εξορθολογίσει τα ποσά που καταβάλλει για να φιλοξενεί σε μισθωμένα κτίρια τις υπηρεσίες του. Κάπως έτσι, το μίσθωμα μειώθηκε για να βρεθεί τα τελευταία χρόνια στα 25.000 ευρώ.
3. Με τα κτίρια να αδειάζουν το ένα μετά το άλλο στο κέντρο της Αθήνας και τα ενοίκια να παίρνουν τον κατήφορο, ήταν λογικό και αναμενόμενο ο Δήμος Αθηναίων που παρέλαβε το συγκεκριμένο μίσθωμα το 2010 (από την Υπερνομαρχία που καταργήθηκε) να αναζητήσει μια φθηνότερη λύση. Αποφάσισε να ξεκινήσει λοιπόν σχετικό διαγωνισμό. Πότε; Τον Ιούλιο του 2013…
4. Οι πρώτες καθυστερήσεις ήταν απολύτως αναμενόμενες. Σύνταξη διακήρυξης και δημοπρασία έγιναν τον Σεπτέμβριο αλλά την 9η Οκτωβρίου 2013 είχε ανακηρυχθεί μειοδότης. Με πόσα; Με 8.000 ευρώ, δηλαδή 17.000 λιγότερα από όσα πληρώνει (ακόμη και σήμερα!) ο Δήμος Αθηναίων στον ιδιοκτήτη. Ο οποίος είναι μάλιστα δημόσιος φορέας, το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ). Πού μπορεί να κόλλησε η διαδικασία και έτσι να συνεχίζεται η «επιδότηση» των δημοτών της Αθήνας προς το ΤΕΑΔΥ;
5. Μία από τις βασικές αιτίες για την καθυστέρηση φαίνεται πως ήταν η αντίδραση των ίδιων των εργαζομένων στο ΚΕΠ για τη μετακόμιση στη νέα διεύθυνση, 100 μέτρα πιο δίπλα στην οδό Φιλελλήνων. Μάλιστα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων ΚΕΠ (ΠΟΣΕ-ΚΕΠ) εξέδωσε στις 13 Δεκεμβρίου 2013 δισέλιδη ανακοίνωση ζητώντας την παρέμβαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη. Η Ομοσπονδία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «το συγκεκριμένο ΚΕΠ είναι το πρώτο σε λειτουργία αλλά και σε επισκεψιμότητα καθώς εξυπηρετεί καθημερινά 600-1.100 συμπολίτες μας, ανάμεσά τους πολλές προσωπικότητες της πολιτικής, του πολιτισμού και της οικονομίας»! Η ανακοίνωση, όμως, δεν περιοριζόταν σε αυτό το… επιχείρημα.
6. Ανέφερε ακόμη σαν να είναι μειονέκτημα ότι «ο διαγωνισμός κατοχυρώθηκε σε ιδιώτη ιδιοκτήτη ακινήτου» αλλά και ότι το ακίνητο «βάσει αυτοψίας μας ενώ πληροί σχεδόν οριακά το σύνολο των τυπικών όρων της διακήρυξης στην πραγματικότητα δεν αποτελεί χώρο εφάμιλλο και ικανό να στεγάσει το ΚΕΠ Συντάγματος». Προσθέτει διάφορα ακόμη όπως ότι η Φιλελλήνων είναι δρόμος «όπου οι συμπολίτες μας δεν έχουν κανένα λόγο να κατευθυνθούν εκεί», ότι θα «χάσει σημαντικό ποσοστό επισκεψιμότητας» αλλά και ότι «θέτει σε κίνδυνο την υγιεινή των συναδέλφων, την ασφάλεια των επισκεπτών και τέλος δεν είναι ικανό να φιλοξενήσει ΑΜΕΑ».
7. Αποτέλεσμα των παραπάνω ζητημάτων ήταν να ξεκινήσει μια σειρά αυτοψιών από όργανα πιστοποίησης και ελέγχου του υπουργείου Ανάπτυξης τα οποία αποφάνθηκαν τελεσίδικα τον Ιούλιο του 2014. Εννοείται ότι στο μεταξύ διάστημα ο Δήμος συνέχιζε να πληρώνει αδιαλείπτως 25.000 ευρώ μηνιαίως. Ωστόσο, δεν έλειπαν και παρεμβάσεις όπως εκείνη υπηρεσίας που ανέφερε ως πρόβλημα ότι «λόγω της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής, δεν δύναται να επιχορηγήσει έξοδα για οικοδομικές ή άλλες εργασίες συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων μεταφοράς κόμβου Σύζευξις (αφορά τις τηλεπικοινωνίες)».
8. Κάπου εκεί ξεκίνησε και η ολοκλήρωση του δράματος που κατέληξε με τη λύση της σύμβασης μίσθωσης που ουδέποτε υλοποιήθηκε. Οι ιδιοκτήτες είχαν συμφωνήσει να κάνουν τις απαραίτητες εργασίες διαμόρφωσης στο κτίριο της Φιλελλήνων αλλά ζήτησαν παράταση επειδή μέσα στον Αύγουστο δεν θα μπορούσαν να βρουν τα απαραίτητα συνεργεία. Οταν έγινε η σχετική συζήτηση στις 18/12/14 στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, η εκπρόσωπος-δικηγόρος των ιδιοκτητών είπε χαρακτηριστικά: «Θεώρησα πως μετά από τόσους μήνες καθυστέρησης ο δήμος θέλησε να δώσει καλοπροαίρετα την παράταση αλλά όταν πήγα να παραλάβω τον Σεπτέμβριο τα σχετικά έγγραφα με ενημέρωσαν ότι θέλει να κηρυχθούμε έκπτωτοι».
9. Κάπως έτσι, τον Σεπτέμβριο η Διεύθυνση Οικονομικών εισηγείται τη λύση της σύμβασης και την προκήρυξη νέου διαγωνισμού. Στον νέο διαγωνισμό μάλιστα μεγαλώνει η περιοχή γύρω από την Πλατεία Συντάγματος όπου θα αναζητηθούν χώροι – οπότε είναι και πάλι πιθανόν οι προσωπικότητες να δυσκολεύονται στην προσέλευση. Η τελική απόφαση όμως ελήφθη στη συνεδρίαση της 18/12/2014 οπότε ο διαγωνισμός θα χρειαστεί κάποιους μήνες ακόμη.
   
Στη συνεδρίαση όμως ακούστηκαν διάφορα ενδιαφέροντα στοιχεία όπως:
● Τη δικηγόρο των ιδιοκτητών Πηνελόπη Μουρτζούκου να εξηγεί πως η ευθύνη της καθυστέρησης ανήκει στο δήμο και να ζητά να μην επιβληθεί η προβλεπόμενη ρήτρα των τριών μισθωμάτων για μη παράδοση μισθίου. Η δημοτική αρχή δήλωσε ότι θα αποφύγει την επιβολή ρήτρας.
 
● Τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Γ. Μπρούλια να λέει ότι δεν «θα μπει στη λογική της απόδοσης ευθυνών».
● Τον επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Γ. Σακελλαρίδη να δηλώνει εντυπωσιασμένος από τη διαφορά των μισθωμάτων αλλά και το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτριες κηρύσσονται έκπτωτες «για μια σειρά από λόγους που θα μπορούσαν να λυθούν με ένα τηλεφώνημα από τις υπηρεσίες».
● Τον γενικό γραμματέα του δήμου Λ. Καστανάκη να προσπαθεί επίσης να αποφύγει την απονομή ευθυνών: «Η υπηρεσία δεν έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει πολύ νωρίτερα προφανώς προσπαθώντας να βρει μια λύση… Οποτε ξαναβρεθούμε σε τέτοια κατάσταση να είστε σίγουροι ότι θα έχουν γίνει ενέργειες για απόδοση ευθυνών… Η υπηρεσία κάνει ό,τι καταλαβαίνει αλλά και από τη δική σας μεριά δεν καταλαβαίνω τη στάση σας (προς ιδιοκτήτες). Δεν θέλω να κάνω διάλογο. Δεν μπορεί να γίνει περισσότερη συζήτηση σε αυτό…
ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ από e-typos
Advertisements

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...